een regenachtige dag bij de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu een regenachtige dag bij de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

een regenachtige dag bij de chinese muur

Blijf op de hoogte en volg Mirella

01 Augustus 2012 | China, Beijing

Vanochtend afscheid genomen van de mensen van de andere adoptiegroep die vandaag naar huis gaan. Wij vertrokken om negen uur met de bus naar de chinese muur. Gewapend met ponchos en paraplus de bus in voor een bezoek aan de chinese muur. Helaas werd het niet minder met de regen, dus de jongens in de ponchos geknoopt en hopen dat het op de muur niet al te mistig is.. Gelukkig konden we wel het een en ander zien, maar helaas bleef het regenen. Dang wilde helemaal zelf lopen, erg handig met al die trappen... (not) Hij is namelijk niet zo snel.
Chun liep heel netjes rond te kijken en het heeft op hem wel heel wat indruk gemaakt.
Toen we een eindje gelopen hadden, zijn we omgedraaid en weer terug gegaan. Met de kabelbaan weer naar beneden en al worstelend tussen de kraampjes door waar verschillende mensen ons het een en ander wilde aansmeren. Chun had het er al snel mee gehad, dus maar ergens wat drinken... alleen tja daar moesten we natuurlijk de hoofdprijs voor betalen... 120 Yuan.. daar eet je hier in de stad met z'n vieren voor inclusief drinken... dus Toni voelde zich helemaal opgelicht... dus toen we een stempel met Dang zijn naam wilden kopen kwam de ware handelsgeest van Toni boven en heeft hij er behoorlijk wat vanaf gekregen.. Toen een heerlijke lunch gehad en vervolgens onderweg terug naar het appartement viel Chun in slaap. Hij vond het vandaag een rare dag, mensen praten in het chinees tegen hem, hij wil weer gewoon naar huis.. Er gaat heel wat in dat koppie om, maar gelukkig kunnen we hem nu gewoon geruststellen en met hem praten. We zijn dus ook druk bezig om voor school en zijn vriendjes een mooi verhaal te maken zodat hij dat kan vertellen, want tja het is natuurlijk ook wel weer stoer om in China te zijn :)

• 01 Augustus 2012 - 14:31

Ria:

Jammer dat het zo regende,lijkt me heel indrukwekkend
    Dat is inderdaad vreemd voor Chun dat iedereen hem in het chinees aanspreekt
    Maar jullie kunnen nu aftellen en dan lekker met z,n viertjes naar huis

• 01 Augustus 2012 - 18:20

Opa En Oma Veenendaal:

wat een leuke foto's.
    Chun we gaan met z'"n allen tellen tot jullie thuis zijn.
    groeten opa en oma

• 01 Augustus 2012 - 18:57

M7:

Jammer hoor, maar je bent er weer geweest, foto's zijn gemaakt.. zo hoort dat als toerist. Hier was het vandaag stralend weer. Ben met maritt samen naar de chinese kapper geweest, en naar de chinese supermarkt in rotterdam. Daarna door naar de dierentuin in onze topjes. Als afsluiter een Mac gescoord bij Barendrecht... Nu regent het dus een prima timing. Nog zeven nachtjes...

lieve groet voor deugd en ondeugd... xxx Carla

• 01 Augustus 2012 - 19:35

Shawn:

hoi Chun en Dang.

Wat zien jullie er raar uit in die dingen aan ..... ik moet er wel een beetje om lachen.
    Ik heb gelijk mijn boek gehaald om te kijken waar de Chinese muur is en hoe het er verder uit ziet. Daarin las ik dat hij wel 6250 km lang is.
    Wat cool dat jij daar bent..

Ik kan niet wachten tot jullie thuis bent want dan kunnen we weer voetballen

groeten Shawn.

• 01 Augustus 2012 - 19:37

Shawn :

hey Chun

ik ben wat vergeten te vragen..
    Is het leuk in het Hotel?

doei Shawn

• 02 Augustus 2012 - 09:31

Jojanneke:

Hoi Chun,

Wat maak jij allemaal coole dingen mee zeg. Ik ben wel een beetje jaloers op jou hoor! Ik tel ook de dagen af tot dat je weer gezellig bij me langs komt. Tot snel.

Dikke knuffel Jojanneke