famous people - Reisverslag uit Jinan, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu famous people - Reisverslag uit Jinan, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

famous people

Blijf op de hoogte en volg Mirella

26 Juli 2012 | China, Jinan

tja dat we hier in Jinan een van de weinige westerlingen zijn wisten we en ook wisten we dat we een bezienswaardigheid waren, maar vanavond spande de kroon. Lopen we rustig naar huis over het plein met de fontein en zijn de mannen aan het genieten van een ijsje (wat direct smelt door de hitte) worden we eerst continu aangestaard en nagekeken en opeens worden we aangehouden en begint een jong echtpaar in het chinees met ons te kletsen.. tja wij verstaan dat natuurlijk niet.. zetten ze hun kindje op de grond en geven aan dat hij 1 jaar en 4 maanden is... of wij onze Dang effe uit zijn buggy (Quinny dankzij de M7) willen halen en effe naast hun zoon willen zetten om te meten hoe groot hij is... nou ja zeg.. ik gaf aan Dang is 3 en hij blijft lekker zitten.. intussen verzamelde er een groepje nieuwsgierige of moet ik zeggen belangstellenden om ons heen en werd ook Chun aangesproken op het feit dat hij chinees is... maar helaas voor hen .. hij begrijpt er geen ... van... toen zij vroegen of zij beiden van ons waren zei ik als trotse mama natuurlijk JA. Maar Chun is vrij bruin en Dang is nog wat witjes... tja duhuh dat zie ik ook wel... maar ze begonnen het te begrijpen toen ik zei dat Chun uit Guanzhou komt en Dang uit Shandong... toen een hele riedel chinees... en uit het niets zegt Chun opeens... Jullie zijn echt een stelletje soepkippen.... nou ik kon niet meer maar ja die mensen hadden natuurlijk niet door wat wij zeiden (misschien maar goed ook:)) dus tja toen hebben we maar subtiel duidelijk gemaakt dat we gingen slapen....
Tja misschien is dat wat de gids bedoelde met : You are like famous people here.. people are always staring at you.....

• 26 Juli 2012 - 14:59

Ria:

Geweldig wat een stunt leuk zo maak je nog wat mee

• 26 Juli 2012 - 15:18

(o)pa En (o)ma Kesteren:

Oei, wat een belangstelling zeg..... wat slim van Chun, wel jammer dat ze het niet kunnen verstaan....
    Liefs en een dikke knuffel voor allemaal, (o)pa en (o)ma.

• 26 Juli 2012 - 15:45

Rob, Wu, Bo En Nathalie:

Hallo,
    Hier Hangzhou. Alles gaat goed maar gezien de kleine hotelkamer zijn we stiekem toch aan het aftellen om naar Beijing te gaan, wie had dat gedacht.
    Tot zaterdag in Beijing!

• 26 Juli 2012 - 18:06

Opa En Oma Veenendaal:

Jullie zijn stars.
    veel liefs van opa en oma

• 26 Juli 2012 - 21:18

Annelies En Jos:

Hallo , famous people.

Ja ja jullie maken heel wat mee daar.
    Je kan zien dat Chun een voorbeeld is voor Dang.
    Wat voelen kinderen mekaar toch aan , die hebben er geen woorden voor nodig .
    En wat een waterrat is die Chun zeg , helemaal te gek . ( Kanjer )
    Groetjes Annelies en Jos

• 27 Juli 2012 - 09:03

Ineke:

Nou zeg dat is een hele belevijg geweest dat geloof ik graag.
    Zo zie je maar weer wat in het ene land nogal gewoon lijkt is ergens anders heel bijzonder.
    maar wat gaaf dat Chun dan zo reageerd, geweldig.

Groetjes Ineke

• 27 Juli 2012 - 11:19

Jeannet Willemsen:

leuk om te lezen jullie belevenissen, fijn dat alles goed gaat.
    Ik heb hier weer twee geweldig trotse mensen rond lopen op
    ons park, ze glimmen van trots.
    Ik blijf jullie volgen, geniet nog lekker van jullie reis en jullie
    twee geweldige kanjers.

groetjes willem, jeannet, chantal en marloes

• 27 Juli 2012 - 14:58

Paul En Desiree:

Haha, wat een mooie droge humor van Chun! Daar kunnen jullie nog wat mee beleven.