onze eerste dagen in China - Reisverslag uit Guangzhou, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu onze eerste dagen in China - Reisverslag uit Guangzhou, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

onze eerste dagen in China

Door: chunbrienissen

Blijf op de hoogte en volg Mirella

09 Mei 2010 | China, Guangzhou

Hallo,
Even een momentje van rust om een berichtje te sturen over onze ervaringen.
De vlucht ging voor Mirella prima..die heeft 7 uur lang liggen slapen.. Toni heeft helaas minder geslapen (lees niets). Aankomst in Beijing.. koffers ophalen en op zoek naar de mevrouw met het groenee vlaggetje van Stichting Kind en Toekomst. Dan koffers ergens neer zetten bij een of ander busje.. en zelf met een andere bus naar het hotel, vlakbij het vliegveld. Daar de eerste bijeenkomst waar we gelijk enige flappen mogen overhandigen aan onze gids en we nog uitleg krijgen over hoe de reis naar de provincie Guangdong gaat. Even een rondje lopen in de chaos van een buitenwijk van Beijing, en jajajaj ze krijgen het voor elkaar om vanalles op een fiets te pakken.... ja pap die foto die je ons toestuurde over wat men vervoert per fiets.... we hebben het echt gezien.
Vervolgens lekker eten met een aantal anderen en dan lekker slapen. helaas niet zo'n hele beste nacht aangezien wij allebei om half drie klaar wakker waren.. nou ja.. ach om zeven uur moeten de koffers toch weer buiten de hotelkamer staan want die moeten weer naar het vliegveld.. dus nog effe hopen te slapen en tja dat lukt uiteraard rond half zes terwijl onze wekker toch echt om zes uur afging.. maar goed snel douchen koffer inpakken en buitenzetten.. dan maar ontbijten en om negen uur klaar staan in de lobby van het hotel op weg weer naar het vliegveld.. Onze gids Li heeft ons allemaal ingecheckt en dan rennen naar de gate want we hebben precies 20 minuten om daar aan te komen.. gelukkig ook dat is geen probleem.. hup met de bus richting het vliegtuig... vliegtuig in en op weg naar Guangzhou. Om half drie landen op Guangzhou airport en weer een gids die op ons staat te wachten... na drie kwartier in de bus te hebben gezeten worden we in downtown Guangzhou in een Holiday Inn hotel gebracht.. heel mooi hotel, grote kamer en tja het bedje voor Chun staat er ook al... snel de boel een beetje uitpakken en om zes uur met z'n allen eten... Guangzhou restaurant was volgens onze gids een geweldig restaurant.. dus wij met zevenstellen door de tropische hoosbuien echt letterlijk kaarsrecht naar beneden en bloedheet... we worden met 22 mensen in een aparte kamer gezet... na onderhand een half uur uitleggen wat we nu eigenlijk willen krijgen we Duncan een van onze medereizigers die wel chinees kan zover om ons en de serveersters van het restaurant te laten communiceren.. maar goed het eten was heerlijk!!! daarna nog even een rondje gelopen samen om de omgeving te bekijken... proberen bij een apotheekje strepsils voor Toni te krijgen voor zijn keel... en nu maar hopen dat het echt strepsils zijn..:)
nu maar langzaam voorbereiden op morgen.. Om 11 uur moeten we naar de bank om geld te wisselen en om kwart voor twee worden we opgehaald om naar het bureau voor Civil Affairs te gaan om onze Chun op te halen...
Ben heel benieuwd hoe dat gaat immers... er zijn morgen 44 kinderen die een nieuwe papa en mama krijgen.. dus er wordt verwacht dat het een hectische bedoeling wordt...
Wij houden jullie op de hoogte!!!

Groeten,
Mirella en Toni vanuit een warm (heet) en zeer nat Guangzhou.

• 09 Mei 2010 - 16:09

Michel & Geertjen:

Hoi Toni en mirella, Wat een verhaal wij hopen dat de aankomende dagen wat minder hectisch is en dat jullie kunnen genieten van chun en de omgeving.

gr michel en de rest

• 09 Mei 2010 - 16:37

Thomas En Rita.:

Hoi Toni en Mirella,
    Nou dat is al een hele belevenis, als ik dat zo lees.
    Wens jullie morgen heel veel succes met het ophalen van Chun, en hoop dat het dan wat rustiger wordt.

Veel liefs, pa en ma en een knuffel voor Chun.

• 09 Mei 2010 - 17:07

Rob En Irma:

Wat fijn om een berichtje te lezen. Wat een avontuurlijke reis! Lieverds, we hopen op een hele fijne, bijzondere en prachtige ontmoeting met jullie zoon! Liefs en we leven mee, Rob, Irma, Tycho en Suzette

• 09 Mei 2010 - 17:26

Jessica:

Hoi Mirella en Toni, vanaf morgen met z'n 3-tjes!! Fantastisch en alvast heel veel geluk en een fijne ontmoeting morgen.
    grt. Peter, Jessica en Mirte

• 09 Mei 2010 - 17:56

Ria:

Hoi Toni en Mirella lijkt me een hele reis en echt vermoeiend.Fijn dat jullie zo snel al kunnen ophalen en dan kan je gaan genieten
    groetjes Ria

• 09 Mei 2010 - 18:23

Sonja:

oooh, wat spannend... nog een paar uurtjes...

• 09 Mei 2010 - 18:34

Frans En Dirja:

En wij met winterjassen aan in Zeeland op het strand... Wat een verschil... We denken aan jullie. Morgen big day....
    Een hele goede dag gewenst!
    Groetjes, Frans en Dirja

• 09 Mei 2010 - 19:11

Bart En Charell:

Nihou, kunnen jullie al een beetje Chinees?? Hihi leuk dat je alles op de site zet! Wij houden het zeker in de gaten!! Je staat als app. Op m'n telefoon hihi.. Morgen als wij wakker worden is jullie gezinnetje naar al die tijd echt compleet!! Wat zal chun gelukkig zijn morgen met zulke schatten als ouders?! Ik weet niet hoelaat het nu bij jullie is maar wij gaan zo lekker slapen.. Ik heb ook last van de verkoudheid en keel.. Gelukkig weet ik wel zeker dat het echt keelsnoepjes zijn hihi!! Nog heel veel plezier en veel geluk met elkaar!! Wij kijken uit naar de 23e!! Heel veel liefs Bart en charell

• 10 Mei 2010 - 10:08

Alette:

Hallo Mirella en Toni,
    Een "lange" reis voor een bijzondere ontmoeting met jullie zoon Chun. Succes en heel veel geluk samen.
    Mirella, het is er nog niet van gekomen, maar wij spreken elkaar een keer. Een goede reis terug en tot ziens.
    Groetjes Alette (collega gem. Druten)