verboden stad en plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu verboden stad en plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

verboden stad en plein van de Hemelse Vrede

Door: chunbrienissen

Blijf op de hoogte en volg Mirella

21 Mei 2010 | China, Beijing

hallo,
Vandaag hebben we de taxi gepakt naar de verboden stad...na een bijzondere taxi rit van ongeveer 1 uur met kleine straatjes veel autos etc kwamen we aan.
een drukte van ik weet niet wat.... maar goed vol goede moed wij naar binnen.. het is prachtig echt waar... maar tja al die druktes is eigenljk niets voor Chun dus na veel verdriet hadden we bedacht dat hij maar eens over stenen kon springen...gelukkig hield hij dat vol tot aan het einde van de verboden stad en het plein van de hemelse vrede. Erg bijzonder om daar te lopen terwijl we een paar weken terug nog een documentaire hebben gezien over de opstand op dat plein.. het is echt een inmens plein dat de geschiedenis van China goed laat zien. Daarna op zoek naar een taxi....uiteindelijk bij een winkelcentrum terecht gekomen waar we eerst gelunched hebben en daarna naar een taxistandplaats gelopen waar je dus zou verwachten dat je een taxi kunt krijgen....nou de chauffeurs stonden heerlijk te kletsen in de zon en hadden geen zin om ons terug naar het hotel te brengen.... uiteindelijk gaf een engelstalige meneer ons de tip om naar de grote weg te lopen en dan een taxi te bestellen.. gelukkig kwam er toen net een taxi aan en die wilde ons wel naar het hotel brengen.. wij helemaal blij!!!!.
Na een ritje en een kleine zoektocht naar het hotel kwamen we er uiteindelijk. Daar snel in bad en dan naar beneden want de gids is er en die komt de paspoorten en de gelegaliseerde documenten brengen. Na een check blijkt alles goed te zijn en gaan we snel naar boven... om half zes zijn we gaan eten met Gerard, Carla,
Kathy en de kids.. echt super lekker gegeten. Daarna vroegen mijn twee mannen of ze een ijsje mochten. tja en als papa een cornetto wil, dan moet Chun er ook een anders wordt het een schreeuwpartij.....
maar goed nu zitten ze heerlijk een ijsje te eten althans Chun... want papa heeft hem al op...
Nu zo nog even douchen, want Chun heeft de helft van de noodlessoep over zich heen gegooit.. dus kleren weer vies en hij plakt ook aan alle kanten.. kleren ga ik maar niet meer wassen... voor morgen hebben we nog genoeg en zondag zitten we nagenoeg de hele dag in het vliegtuig en die kleren liggen bijna allemaal klaar...
nou dit was hem dan voor vandaag!!
Heel veel liefs van ons drie!

• 21 Mei 2010 - 12:01

Nolly:

Ik wens jullie alle geluk van de wereld,met jullie lieve ventje!

• 21 Mei 2010 - 12:11

Victor & Diana:

Wat een heerlijke jochie hebben jullie toch! Hij staat er maar wat blij mee in zijn hand met die banaan.
    Geniet van de laatste dag in China en een goede reis terug. Wij wachten in ieder geval Wilfred en Wilma op op Schiphol....
    groetjes, Victor & Diana

• 21 Mei 2010 - 12:28

Marije En Syb:

Lieve schatten, geniet nog even daar en dan wensen we jullie een hele goede en gezellige terugreis naar Nederland waar het zonnig is en warm - prima om thuis te komen met jullie prchtige zoon!!
    Veel liefs Cor, Marije & Syb

• 21 Mei 2010 - 12:36

Rene, Brigitte, Teun:

Wat is het toch een lekker ventje. Zo te zien hebben jullie hem aan het fruit gekregen en niet aan de koekies:-) Geniet nog even van het mooie China en tot zondag, Liefs Rene, Bri en Teun

• 21 Mei 2010 - 13:11

Mascha & Jasper:

Wat een bijzondere ervaring om zo de cultuur in het geboorteland van je zoon te leren kennen. Kan me voorstellen dat dat allemaal heel overweldigend is. Nog even en dan lekker met z'n 3-en naar huis, Chun laten kennismaken met bruine boterhammen met kaas ;-)
    Geniet van jullie laatste dag in China en alvast een hele goede reis. Tot zondag!
    Dikke kussen

• 21 Mei 2010 - 14:00

TND:

Hallo daar,

Geniet nog even een dagje van jullie tweede vaderland! Bijzonder om het land te ontdekken waar jullie vanaf nu zo verbonden mee zijn!

Wat een leuke foto van Chun!
    Elke dag kijken we met Dariusz naar de site of er weer foto's zijn en Dariusz vraagt geregeld of hij Chun even mag bellen:).

Toni, we zijn ook benieuwd of het gelukt is om elke dag te hardlopen?

Avast een hele goeie reis terug!

Liefs Tonnie, Nicoline en Dariusz

• 21 Mei 2010 - 16:01

Thomas En Rita.:

Hoi lieve Toni, Mirella en Chun,
    Als jullie dit lezen is het al weer zaterdag, en zit jullie reis er bijna al weer op.
    Wij wensen jullie alvast een goede reis terug.
    Liefs en knuffels, pa en ma.

• 21 Mei 2010 - 17:47

Annelies En Jos:

Hoi , hoi, nog even en dan zijn jullie er weer.
    Alvast een goeie reis terug >
    Ik zie wel dat de banaan toch ook wel lekker is.
    Groetjes Annelies en Jos

• 21 Mei 2010 - 17:56

Ria:

Lijkt me ook heel indrukwekkend om op zo,n groot plein te lopen Wens jullie een fijne thuisreis en bedankt voor de leuke verslagen,heb ze met plezier gevolgd

• 21 Mei 2010 - 19:13

Leon En Yvette:

Wat een leuke foto. Wat een schatje. Geniet nog van de laatste dagen in China. en een goede terugreis

• 21 Mei 2010 - 20:23

Toos En Piet Houben:

Hallo, Mama en Papa Brienissen ,Wat beleven jullie toch veel,en wat een schat , al een hele Knul.Van ons nog een fijne Dag en alvast een Goede Reis terug Zondag.
    Dikke Kus voor alle drie.
    Piet en Toos.

• 22 Mei 2010 - 10:53

Jan Ans:

wat leuk nog een nachtje slapen dan zijn jullie op schiphol gr pa ma