Hutong - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu Hutong - Reisverslag uit Beijing, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

Hutong

Blijf op de hoogte en volg Mirella

05 Augustus 2012 | China, Beijing

Vandaag hebben we een ouderwetse chinese wijk bekeken.. ook wel Hutong genoemd. Vanaf de klokkentoren en de trommeltoren zijn we de Hutong ingelopen en via de meren door smalle straatjes naar het Behai park gelopen. Vele riksjabestuurders spraken ons aan om een rondrit door een Hutong te maken, maar het was veel leuker om dit te voet te doen. Heel bijzonder dat de oude laagbouw wijkjes zomaar in het midden van deze miljoenenstad liggen, het is er namelijk heel stil en je merkt niets van de hoogbouw die veel hier te vinden is. Helaas wordt er nu wel veel gesloopt en maken deze wijken plaats voor hoogbouw.
In het park hebben we gegeten en vervolgens hebben we een bootje gehuurd om over het meer te varen. We hadden de beste stuurman die we maar konden bedenken (Chun) en dus hebben we een aantal dingen 360 graden rond gezien.
Daarna een stukje langs de verboden stad gelopen en met de taxi naar het hotel gegaan. Nu zitten de mannen in bad nadat ze elkaar eerst versierd hadden met noodles :)

• 05 Augustus 2012 - 09:54

Opa En Oma Veenendaal:

Jullie hebben veel cultuur gesnoven.
    Eet smakelijk, wij zitten aan de koffie.
    groeten van ons.

• 05 Augustus 2012 - 11:35

Wilfred, Wilma, Fulin En Xiaoxing:

Hoi Toni, Mirella, Chun en Dang. Een eerste reactie van ons. Wat een geweldig kereltje!. Zo te lezen gaat het goed tussen de jongens, dat is fijn. Veel plezier nog deze laatste dagen in China en een goed reis naar huis Groetjes, Wilfred

• 05 Augustus 2012 - 17:09

Cindy:

Hé familie Brienissen,
    Dat klinkt inderdaad weer als een heerlijk dagje.
    Ik zou graag nog het vluchtnummer willen weten met verwachte aankomsttijd. Als het lukt, wil ik Dang graag nog even verwelkomen op het vliegveld :)
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen!
    Groetjes!

• 05 Augustus 2012 - 19:47

Buurrman Erik:

Hallo Toni, Mirella, Chun en Dang,
    Net terug uit Oostenrijk. Eerst snel even de foto's bekeken. Ga nu de verslagen lezen. Alvast een goede thuisreis gewenst. Erik, Marianne, Niels en Marloes van der Wal

• 05 Augustus 2012 - 20:07

Annelies En Jos:

Hallo allemaal ,

Mirella gelukkig ben je weer beter en kan je met de mannen weer genieten van de laatste dagen daar.
    Wij genieten hier van jullie belevenissen.
    Groetjes Annelies en Jos

• 05 Augustus 2012 - 22:25

Wilma,wilfred,fulin,xiaoxing:

Hoi lieve mensen, net jullie verslag gelezen en de fotos bekeken, heerlijk wat mooi toch!, GEfeliciteerd met jullie mooie nieuwe zoon Dang, wat een heerlijk ventje. F ijn dat hij het zo goed doet en dat de jongens zo lekker al samen kunnen spelen. Zat Toni verstopt voor de beide jongens op 1 van de hotelfotos? Zag er grappig uit. Ook erg leuk dat jullie BRigitte en Leon en SIlvia en E vert met de kinderen hebben ontmoet en echt samen opstap zijn geweest, bijzonder om ook de tweede reis samen te delen! Afijn , kippevel om jullie verhaal te lezen, veel herkenning, vooral bij de Beijing verhalen flashbacks. Voor nu wens ik jullie nog een fijne,laatste dagen in China, en hierna veel succes met jullie terugreis naar huis. Liefs Wilma, en ook van WIlfred! F ulin en XIaoxing

• 06 Augustus 2012 - 08:37

Frans En Dirja:

Fantastisch! Prachtig! Met z'n vieren! Gefeliciteerd! Goede terugreis! Wij zijn zaterdag teruggekomen uit Frankrijk en gaan nu nog weg tot vrijdag met alleen Froukje en Majorie naar de Moezel.
    Hartelijke groet van ons allemaal!