een rustige dag ook wel eens lekker - Reisverslag uit Jinan, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu een rustige dag ook wel eens lekker - Reisverslag uit Jinan, China van Mirella Brienissen - WaarBenJij.nu

een rustige dag ook wel eens lekker

Blijf op de hoogte en volg Mirella

24 Juli 2012 | China, Jinan

Lieve allemaal,

Vandaag hebben we het eigenlijk rustig aan gedaan. Om zeven uur ging de wekker en om acht uur zijn we naar het ontbijt gegaan… en we hadden een nieuwe strategie bedacht.. we nemen een klein bordje voor Dang dat mag hij eten en meer niet…… nou dat ging dus mooi niet door want zodra hij zijn bord leeg was, kregen we toch wel een grote mopperkont aan tafel dus dan maar op zoek naar eten waar hij een hele tijd zoet mee is, een ei en een maiskolf…. Helemaal goed…
Daarna zijn we naar de shoppingcentre in de buurt geweest om het een en ander te kopen. Tja boodschappen heb je hier ook nodig, dus hup shoppen maar…. Na een tijdje hebben we hem voor het eerst te laten kennismaken met een ijsje…tja hij was nog niet helemaal enthousiast, maar hij gaf het natuurlijk niet af…na de noodles van tussen de middag werden we om 14:45 uur door onze gids verwelkomt in het hotel en werden we meegenomen naar een fontein show vlakbij ons hotel.. het was prachtig! Daarna nog even duiven voeren op een plein en rustig aan teruglopen naar het hotel.. Chun viel in slaap en Dang… neee natuurlijk niet.. die zag dat er appels gebracht waren.. dus hup lekker op de bank met de appel… en om de hap heb je dan natuurlijk vieze handen ….waar je al niet druk mee kunt zijn… nu even rusten…lees : Mirella lekker in bad… en Dang op de bank een appeltje eten, Chun slapen en papa die af en toe indommelt op de bank…
Zo we zijn weer een belevenis rijker… we hebben echt in een restaurant gegeten waar we zelf ons vlees konden pakken (alles zat op een stokje) in een mandje stoppen eerst afrekenen dan wordt het gemaakt en het nummer omgeroepen… alsof wij hollanders dat verstaan in het chinees… maar goed het is allemaal goedgekomen.. aansluitend nog even een rondje gewandeld en toen weer ons dagelijkse badritueel met Dang (die angst heeft voor de douche bad of anderszins dat met water te maken heeft behalve als je het kunt drinken…) dus kermen kermen huilen… maar we hebben het weer gehad en hij ligt nu heerlijk te slapen. Toni en Chun zijn aan het fitnessen… Chun wilde al zo lang en de hele dag was hij al nerveus en nu was het dan eindelijk zover voor het eerst in zijn leven mag hij met papa fitnessen.. dus sportkleren aan, fles water mee en gaan… ik hou jullie morgen op de hoogte!!!!!

• 24 Juli 2012 - 14:30

Saskia:

Hou Mirella, Toni, Chun en Dang,

Wat leuk om jullie verslagen te kunnen volgen , hier zo ver weg in ons dorpje!
    Geniet van alles wat nog komen gaat. Zo zie je ook maar weer, je kunt vanalles bedenken (strategie), maar kinderen hebben een sensor voor alles wat jij van te voren bedenkt. Niets is leuker dan mama en papa (onbewust) lekker 'dwars'te zitten :).

Groeten, Saskia

• 24 Juli 2012 - 14:40

Ria:

Geweldig dat zo,n klein mannetje zoveel kan eten,hij heeft dus duidelijk een eigen willetje.
    Lijkt me heel vreemd om zo naar een restaurant te gaan maar het eten zal er wel errrrrug lekker zijn
    Vervelend dat Dang zo,n hekel aan water heeft,misschien wat speeltjes voor in bad?
    Rust lekker uit groetjes Ria

• 24 Juli 2012 - 14:40

Ria:

Rust lekker uit groetjes Ria

• 24 Juli 2012 - 16:04

M7:

Wat een heerlijk koppie heeft dat mannekke... jammerrrrrr dat knuffelen nog verboden is maar virtueel leeft ie al lang niet meer... helemaal stuk geknuffeld. fijn dat jullie vandaag hebben kunnen relaxen met de mannen is dat natuurlijk super. Geniet nog even van de provincie, wij genieten mee (kriebels alom).
    prive-knuffie voor mirell (je doet het geweldig moeder, lufjoe), de rest kus van ons allemaal... moerkerkies.

• 24 Juli 2012 - 18:05

Opa En Oma Veenendaal:

Chun hoe is het gegaan met fitnissen met papa.
    lieve knul Mirel.
    Je hebt twee kanjers en natuurlijk ook Toni. gr pa ma

• 24 Juli 2012 - 18:37

Bart En Charell:

Hallo.. Het is gewoon spannend om de site te openen en te hopen dat er al een nieuw verhaaltje op staat. Wat fijn om te zien dat de broertjes samen plezier hebben!
    En zoals gezegd.. Jullie doen het super als papa en mama! Wat stoer dat Chun met papa mocht gaan fitnissen! Geweldig! Fijn dat het een rustige dag was!
    Bij ons minder rustig.. ;-) Bart is hard aan het werk! Wij
    Lezen morgen wel weer een nieuw verhaaltje!! Heel veel liefs en een dikke kus voor jullie allemaal! Xx bart en charell.. Ohja Marley vraagt zich af of Dang al hondjes kent? ;-)

• 24 Juli 2012 - 19:52

Inez:

Heejjj lieve mensen...

Wat heerlijk om te lezen en wat fijn dat jullie nu compleet zijn!!
    Heel veel sterkte en succes en plezier nog ff daar !!heel ver weg.....
    Dikke kussen uit nederland liefs rieko & bas & inez...

• 24 Juli 2012 - 20:26

Nicolle:

Hey Chun
    Hoe is het met je broer? Kan ie al voetballen?
    Tot snel, groetjes Nicole en Roy

Mirel en Tony geniet lekker van jullie mannen

• 24 Juli 2012 - 20:26

Nicole:

Hey Chun
    Hoe is het met je broer? Kan ie al voetballen?
    Tot snel, groetjes Nicole en Roy

Mirel en Tony geniet lekker van jullie mannen

• 25 Juli 2012 - 08:08

Ellen,Richard En Chris:

Hoi lieverds,
    Hou die rust vast. Lekker genieten van China en elkaar.
    Chun, zeg maar tegen Dang dat hij heel veel tomaten moet eten om te scoren met voetballen. Al zal dat bij Dang waarschijnlijk geen problemen opleveren :-)
    Dikke zoen van ons

• 25 Juli 2012 - 09:33

D,C,Q En Y:

He Jongens,

Wat klinkt dat allemaal goed zeg!!! En wat ziet ie er megaschattig uit.

Zowel dat eten als enorm bang zijn voor water hebben wij met Qianne ook gehad. Over het eten zelfs na thuiskomst met de kinderarts over gehad. Die gaf aan dat ze als ze dat wilde heel de dag mocht eten, zolang het maar gezonde dingen waren. Na een tijdje hebben ze vanzelf door dat er echt wel eten genoeg is en dan stopt het langzamerhand vanzelf. Voor wat betreft het badderen. Wij hebben toen de tips gekregen om het niet te forceren. Alles is al eng zat. Gewoon met de voetjes in de wastafel zetten, beetje water erin en dan de rest gewoon wassen met een washandje. Na een tijdje zat Qianne thuis helemaal in de wastafel, na drie maanden thuis zat ze in bad en weer een paar maanden later stond ze eindelijk lekker onder de douche. En nu....is het een echte waterrat die op haar vijfde al haar A-diploma haalde!

Dikke kussen en knuffels van ons,

Duncan, Chantal, Qianne en Yanou